۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

کمى آرام باشيد



حميد قزوينى

همه کسانى که عصر روز جمعه اول آبان‌ماه در محل نمايشگاه مطبوعات حضور داشتند شاهد صحنه‌هايى بودند که در نوع خود جالب و از جهاتى قابل تامل است. ماجرا از اين قرار بود که پس از حضور آقاى کروبى شمار زيادى از بازديدکنندگان گرد او حلقه زده و شعارهايى را در حمايت از کروبى و موسوى سر دادند. شعارهاى جمعيتى که لحظه‌لحظه به تعداد آنها افزوده مى‌شد با واکنش جمع محدودى روبه‌رو شد که اين روزها از آنها با عنوان لباس شخصى ياد مى‌شود. اين گروه ابتدا تلاش کرد تا شعارهايى را در تقابل سر دهد اما طنين صداى آنها کمتر از حاميان آقاى کروبى بود و عملا صداى آنها انعکاسى نداشت. در چنين شرايطى اين عده با حمله به آقاى کروبى و اطرافيانش تلاش کردند آنها را متفرق کرده و مانع شعاردادن آنها شدند در اين لحظه حاميان کروبى با شعار «بسيجى واقعى همته و باکري» به برخورد خشن لباس شخصى‌ها پاسخ دادند. به هر حال دقايقى بعد با بدرقه پرشور حاميان، آقاى کروبى به بازديد خود از نمايشگاه پايان داد و از مصلاى تهران خارج شد. اينجا بود که همان گروه مخالف با حضور در گوشه‌اى از سالن نمايشگاه (مقابل غرفه خبرگزارى فارس) در سکوت طيف مقابل با سر دادن شعارهايى تلاش کردند خودى نشان دهند. يکى از شعارهاى آنها اين بود: «بسيجى واقعى نورعلى شوشتري»! اين شعار موجب تعجب و شگفتى بسيارى از شنوندگان بود. شعارى که در پاسخ شعار «بسيجى واقعى همته و باکري» بيان مى‌شد، در اين زمينه چند سوال مطرح است:

1- آيا کسى درباره بسيجى بودن شهيد نورعلى شوشترى خدشه‌اى وارد کرده که عده‌اى درصدد پاسخ به آن هستند؟
شهيد شوشترى يکى از رزمندگان پرتلاش دفاع مقدس بوده که تا لحظه شهادت به دفاع از نظام ادامه داده است. بدون شک اگر از شهيد شوشترى سوال مى‌شد که نام چند بسيجى صادق و برجسته را ببرد قطعا اشاره‌اى هم به نام شهيدان همت و باکرى مى‌کرد. آيا دوستان محترم اين نگاه را قبول ندارند؟
2- آيا از نظر اين عده ميان ارزش‌ها و آرمان‌هاى شهيدان باکري، همت و شوشترى تفاوت و تقابلى هست؟
تاکيد بر الگو بودن باکرى و همت و يادآورى زندگى و منطق جهادى آنها با اين هدف صورت مى‌گيرد که به مدعيان پيروى از راه شهدا يادآورى شود که در پيروى از آنها صادق باشند. آيا اين توصيه مطلوب دوستان نيست؟
3- جنبش سبز خود را قانونى و در چارچوب آرمان‌هاى امام و انقلاب اسلامى مى‌داند به همين دليل به ارزش‌هاى منبعث از انقلاب اسلامى نيز وفادار است. يادآورى خدمات و تلاش‌هاى همت‌ها و باکرى‌ها هم در همين راستا انجام مى‌شود. جنبش سبز نه تنها مدافع همت و باکرى که مدافع همه شهداى دفاع مقدس است. آنها نه براى نام و نان که براى دفاع از ميهن و نظام برآمده از انقلاب اسلامى به روايت شهيدان بزرگ آن مطهري، بهشتى و... پا به ميدان نبرد گذاشتند. آيا دوستان اين مسير را قبول ندارند؟ به هر حال به نظر مى‌رسد گرفتار آمدن در عصبيت و خشم و خشونت حافظه‌ها را ضعيف کرده است. دوستان محترم لختى آرام شده، برخود مسلط شويد و بعد شعار سر دهيد. امروز همه‌ما و شما(به‌ويژه شما) بر سفره‌اى نشسته‌ايم که همت‌ها و باکرى‌ها گسترانده‌اند حق شناس مجاهدات آنها باشيم چرا شنيدن نام همت‌ها و باکرى‌ها بايد خشم و عصبيت را در ما برانگيزد؟

هیچ نظری موجود نیست: