۱۳۸۸ مهر ۳۰, پنجشنبه

آزادی اکثر متهمان کهریزک!

سخنگوی کمیته ویژه شورای عالی امنیت ملی در پیگیری حوادث پس از انتخابات، از آزادی اکثر متهمان وقایع بازداشتگاه کهریزک خبر داد. پرویز سروری سخنگوی کمیته شورای عالی امنیت ملی در پیگیری حوادث پس از انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: این کمیته به موضوعاتی همچون پرونده متهمان حوادث پس از انتخابات و متهمان وقایع بازداشتگاه کهریزک رسیدگی می کند و اگر موضوع خاصی باشد که اطلاع رسانی آن صلاح باشد به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی افزود: آزادی یا محکوم شدن متهمان چه متهمان وقایع کهریزک و چه متهمان حوادث پس از انتخابات به نظر قاضی بستگی دارد. البته ما در جلسه ای که با دادستان تهران داشتیم برای آزادی متهمان پس از انتخابات رایزنی کردیم.
گفتنی است پیش از این اخباری مبنی بر اعمال فشار برخی مقامات قضایی و نظامی بر کمیته ویژه مجلس برای عدم قرائت گزارش خود درخصوص حوادف کهریزک منتشر شده بود. تاکنون نیز قرائت این گزارش در صحن علنی 4 بار به تعویق افتاده است!.
به نظر می رسد، سعید مرتضوی، سردار رادان و احمدی مقدم و همچنین برخی نمایندگان مجلس همچون حسین فدایی و سروری از متهمان ردیف اول فاجعه کهریزک هستند.در این بازداشتگاه مخوف، علاوه بر شکنجه شدید جسمی و روحی بازداشت شدگان 3 نفر نیز به شهادت رسیده اند. امیر جوادی فر، محسن روح الامینی و محمد کامرانی از جمله شهدای جنبش سبز هستند که تحت شکنجه در کهریزک به شهادت رسیدند.

هیچ نظری موجود نیست: