۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

برای اولین بار پس از انقلاب فرمانده نیروی انتظامی خواستار شد:


در حالیکه براساس سنت هر ساله برگزاری راهپیمایی و مراسم در روز 13 آبان در تهران و شهرهای بزرگ ایران برگزار می شد، امسال برای اولین بار فرمانده نیروی انتظامی در اظهاراتی عجیب اعلام کرده است که بایستی برای برگزاری راهپیمایی در این روز از مراجع قانونی مجوز اخذ شود. به گزارش خبرگزاری کار ایران، اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران گفته است برای هر تجمعی در روز سیزدهم آبان باید مجوز قانونی دریافت شود.آقای احمدی مقدم که به سوالی درباره احتمال برقراری تجمع معترضان به نتیجه انتخابات به خبرگزاری ایلنا گفت هر تجمع قانونی قطعا چتر امنیتی پلیس را به دنبال خواهد داشت و از هر اقدام قانونی حمایت خواهد شد.او در این حال هشدار داد در مقابل از اقدامات غیرقانونی جلوگیری خواهد شد و با متخلفان برابر قانون برخورد می ‌شود .آقای احمدی مقدم همچنین در پاسخ به سوالی درباره آمار ضد و نقیض تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر آزادی متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک گفت: "چه اهمیتی دارد؟ مهم این است که مراحل قضایی‌اش برای کشف حقیقت و مجازات متخلفان طی شود."آقای احمدی مقدم با اشاره به عدم نیاز به صدور قرار بازداشت برای همه افرادی که احضار شده اند، گفت: "برای کسانی هم ترجیح داده می‌شود که قرار بازداشت صادر شود و فکر می‌کنم همان هفت، هشت نفری که در بازداشت بودند، هنوز هستند و فکر نمی‌کنم کسی آزاد شده باشد."او ادامه داد: "البته من خودم فکر می‌کنم که تعدادی از متهمان پرونده کهریزک اتهاماتشان در حدی نیست که قرار بازداشت صادر شود."

هیچ نظری موجود نیست: