۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

دادستان تهران: دستگیری در دعای کمیل به دستور من نبود!!!

جالب است که جناب دادستان تهران بعد از گذشت یک هفته از بازداشت افراد در منزل طباطبایی هنوز هم نمی داند و یا درست تر بگوییم وانمود به ندانستن میکند که چه کسی دستور بازداشت مردم در خانه خودشانرا صادر کرده است. مملکت حسین قلی خانی آیا چیزی غیر از این است؟ دراین سیستم هیچ کس پاسخگوی اعمال خود نیست. نمونه کاملی از دموکراسی ولایت فقیه!!!

روز چهارشنبه ششم آبان خانواده‌های زندانیان سیاسی مقابل دادستانی تهران تجمع کردند. تعدادی از این افراد موفق شدند با دادستان تهران ملاقات کنند. وی صدور حکم حمله به مراسم دعای کمیل از سوی دادستانی را تکذیب کرده است.خانواده‌های زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات طبق اعلان قبلی روز چهارشنبه ششم آبان مقابل دفتر دادستانی تهران تجمع کردند. این افراد در سکوت کامل و با در دست داشتن عکس‌هایی از همسران و فرزندان زندانی‌شان و نیز پلاکاردهایی که خواست آزادی آنها را مطرح می‌کرد، باعث جلب توجه عابران شدند.به گفته شاهدان عینی پس از مدتی مردم رهگذر به جمع خانواده‌های زندانیان پیوستند و عده‌ای نیز شروع به عکس گرفتن و فیلمبرداری از این تجمع کردند.مریم قدس همسر فیض‌الله عرب‌سرخی به دویچه‌وله گفت که پس از پیوستن مردم به این تجمع از دفتر دادستانی خواستند که این افراد به داخل دفتر رفته و با دادستان ملاقات کنند.خانم قدس می‌گوید برخورد دادستان تهران با خانواده‌ها بسیار محترمانه و خوب بوده است. وی می‌گوید بیشتر گلایه‌ها در مورد حمله به مراسم دعای کمیل در پنج‌شنبه گذشته بود که طی آن حدود سی نفر از خانواه‌های زندانیان دستگیر شدند. کسانی که به مراسم دعای کمیل رفته و خانواده‌ها را دستگیر کردند، گفته بودند که این کار با حکم دادستانی تهران صورت گرفته اما دادستان تهران در ملاقات با خانواده‌ها این موضوع را شدیدا تکذیب کرده و گفته از سوی من هیچ دستوری برای این کار صادر نشده بود.همسر عرب‌سرخی عضو زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی می‌گوید: «دادستان گفت من دستور بازداشت شرکت‌کنندگان در دعای کمیل را ندادم اگر قاضی دیگری چنین دستوری داده باید رسیدگی شود و ببینیم چه کسی این دستور را صادر کرده اما آزادی کسانی را که طی این مدت آزاد شدند من خواستم».
دستورات ضد و نقیض دادستانی و ارگان‌های نامعلوم
هفته گذشته نیز تعدادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی با دادستان تهران ملاقات داشتند و وی به آنها گفته که من بنا دارم هر هفته با تعدادی از خانواده‌ها دیدار کنم تا بهتر بتوانم به پرونده‌های زندانیان رسیدگی کنم.فردای روزی که این ملاقات صورت گرفت مراسم دعای کمیل در منزل شهاب طباطبایی عضو زندانی جبهه مشارکت با حمله کسانی که خود را ماموران دادستانی معرفی می‌کردند بر هم خورد و حدود ۶۰ نفر دستگیر شدند. نیمی از دستگیرشدگان به تدریج آزاد شدند اما بقیه همچنان در بازداشت به سر می‌برند.به گفته مریم قدس تجمع خانواده‌ها مقابل دادستانی در آرامش! صورت گرفت و تنها به چند نفری که عکس و فیلم می‌گرفتند تذکر داده شده و گویا دوربین‌های آنان گرفته شده است.گفته می‌شود پرونده ۱۲ نفر از زندانیان سیاسی تکمیل شده و برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است اما هنوز زمان تشکیل دادگاه و اسامی این افراد منتشر نشده است.تجمع امروز زندانیان سیاسی در حالی صورت گرفت که فریبا پژوه و هنگامه شهیدی دو تن از روزنامه‌نگاران زندانی از روز دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.همچنین احمد زیدآبادی دبیر سازمان دانش‌آموختگان موسوم به ادوار تحکیم وحدت نیز ۴۵ روز است که نتوانسته با خانواده‌اش ملاقات کند.مهدیه محمدی همسر زیدآبادی روز چهارشنبه ششم آبان به ادوار نیوز گفت که زیدآبادی پس از ۴۵ روز بی‌خبری مطلق یک تماس کوتاه تلفنی با منزل داشته و تنها گفته که همچنان در سلول انفرادی است. بدین ترتیب احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی ۴ماه و نیم است که در انفرادی به سر می‌برد و این در حالی است که تمامی زندانیان دیگر از انفرادی خارج شده‌اند

هیچ نظری موجود نیست: