۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

دور تازه تهاجم های سازمان یافته علیه رهبران جنبش سبز

بهار یکتا

با مجرم خواندن معترضان به نتایج انتخابات 22 خرداد ماه از سوی رهبری و اعالم خبر دریافت شکایت 100 نماینده مجلس از میر حسین موسوی از سوی دادستانی کل کشور فاز پایانی پروژه ستاد کودتا کلید خورد.
آیت الله خامنه اى، رهبر جمهورى اسلامى ایران، در تازه ترین حمله خود به مخالفان نتایج انتخابات ریاست جمهورى، زیر سوال بردن اصل انتخابات را "بزرگترین جرم" دانست. مقام رهبری با بیان اینکه در حوادث پس از انتخابات، اصل انتخابات و حضور "پر عظمت و نصاب شکن مردم"، مسئله اصلى بود، اظهار داشت: "همان فرداى انتخابات عده اى بدون دلیل و استدلال، آن انتخابات عظیم را دروغ خواندند. آیا این جرم کمى است."
در همین حال حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در حاشیه برگزاری جلسه کمیته تعیین مصادیق جرائم یارانه‌ای در جمع خبرنگاران در خصوص شکایت نمایندگان مجلس از میر حسین موسوی گفت:" در تاریخ 29 مهرماه سال جاری دو تن از نمایندگان مجلس متن شکوائیه که تعداد قابل توجهی حدود 100 نفر آن را علیه موسوی امضا کرده بودند تنظیم و به بنده ارائه کردند که دادستانی کل کشور در این خصوص مشغول بررسی مطالب ارائه شده است."
وی افزود:" از طرف برخی مجامع هم مطالبی منعکس شده و در خواست رسیدگی و تعقیب موضوع را از ما دارند البته دادستانی کل کشور مستقیما اقدام قضایی انجام نمی‌دهد بلکه مطالبی را تنظیم و برای رسیدگی به مراجع ذیربط قضایی ارسال خواهد کرد". دادستان کل کشور در خصوص زمان رسیدگی به این شکوائیه‌ها اظهار داشت: "زمان رسیدگی بستگی به اقدامات بعدی و موکول به بررسی گزارشاتی است که برخی افراد و مجامع ارائه داده‌اند."
مباشر و شریک همه مجرمند
اژه ای ادامه داد: "در مطلب ارائه شده توسط نمایندگان مجلس برخی اتهامات در خصوص میر حسین موسوی مطرح شده و به عنوان شریک و مباشر نمایندگان خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن وی شده‌اند؛ نمایندگان در خواست خود را به مواد 610 و 618 قانون مجازات اسلامی که در خصوص بر هم زدن امنیت و نظم اجتماعی و تبلیغ علیه نظام اسلامی است، مستند کرده‌اند". وی نگفت چرا شکایت به وی ارایه شده است و آیا این مساله نشان از آن ندارد که دفتر دادستانی کل کشور به جانشینی دفتر مرتضوی در حال پیگیری سناریو از پیش نوشته شده خود است.
گفتنی است عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، در پاسخ به پرسشی درباره "شکایت ۱۰۰نماینده مجلس از میرحسین موسوی"با بیان این که "اعلان شکایت، شکایت تلقی نمی شود" اظهار داشت: "تا این لحظه چیزی به ما اعلام نشده است."
دور جید بازی افراطیون
آنان که منافع خود را در آشفتگی و بی سامانی کشور می دانند و تنها با وجود شکاف و اختلاف در میان گروه های سیاسی ، رهبران فکری و نخبگان می توانند به منویات خود برسند، این بار به استدلال های حقوقی رو آورده اند و با اتهام و افترا به رهبران جنبش سبز در صدد بازی جدیدی هستند.
موسوی از همان شب اول مجرم بود
دکتر غلامحسین الهام عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگویی با رجانیوز در پاسخ به نحوه پیگیری و رسیدگی به شکایات از میرحسین موسوی که به صورت عمومی و خصوصی علیه وی تنظیم شده، اظهار داشت: "اتهام اصلی موسوی اقدام علیه امنیت کشور و در نتیجه یک جرم عمومی است که البته علیه" تمامیت نظام" صورت گرفته است."
به گفته الهام، "جنبه‌خصوصی این جرایم نیز، مربوط به آن دسته از شهروندانی است که آسیب‌های مالی و یا جانی دیده‌اند، مانند کسانی که اموالشان به آتش کشیده شده یا شهروندانی که در این اغتشاشات آسیب جانی دیده و یا شهید شده‌اند." وی نگفت که تکلیف صدها خانواده ای که در اثر اتفاقات پس از انتخابات توسط نیروهای تحت امر سپاه، بسیج و نیروی انتظامی علاوه بر تحمل خسارات مادی و معنوی عزیران خود را نیز از دست داده اند چه می شود.
وی زمان آغاز جرایم موسوی را " شب انتخابات" و برگزاری مصاحبه مطبوعاتی دانست. الهام این حرکت را " نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه کلیت نظام دانست." الهام با یک درجه تخفیف تاکید می کند که "در مجموع و درباره این جرایم؛ نوع مباشرت و معاونت و همچنین مباشرت مادی و مباشرت معنوی را باید دادگاه تعیین کند." این بار این حقوق دان شورای نگهبان که بر اساس جایگاهی که دارد باید بی طرف ماجرا باشد با رنگ و بوی حقوقی دادن به افترائات خود در تلاش است تا کینه خود را نسبت به اصلاح طلبان نمایش دهد.
ابزار فشار و تهدید در دست کیست؟
الهام در بخش دیگری از سخنان خود درباره واکنش تند اصلاح‌طلبان به شکایت نمایندگان مجلس از میرحسین موسوی هم، این واکنش‌ها را "فرار از قانون و مسئولیت در برابر آن" دانست. وی "ابزار فشار و تهدید" را ابزاری با رویکرد ارعابی خواند و هدف از واکنش تند حامیان مهندس موسوی را، تلاش برای توقف دستگاه قضایی در اجرای قانون عنوان کرد.
این حقوقدان در ادامه سخنانش علت اصلی نگرانی های حامیان احمدی نژاد را بصراحت بیان می کند و می گوید :" عده‌ای "امنیت کشور را مختل کرده و حرمت نظام را شکستند، آنان الان که باید به حساب قانون بنشینند و پاسخگو باشند، ندای وحدت ملی سر داده‌اند. اما این طبیعی است که هیچ جامعه‌ای حاضر نشود این رفتار را بپذیرد ، چرا که پذیرفتن این رویه موجب تقویت قانون‌شکنان و آشوبگران می‌شود."
واقعه کهریزک هم تقصیر موسوی است
محمد‌حسین صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجلاس سراسری معاونین تبلیغات و روابط‌عمومی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر جریان‌شناسی اتفاقات مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری وابستگی موسوی به سرویس‌های اطلاعات بیگانه را نپذیرفت ! و از موسوی خواست که نسبت به جریانات پس از انتخابات پاسخگو باشد و همچنین توضیح دهد که بدنبال چه شرایطی برای کاندیدا شدن در انتخابات بوده است و چرا شرایط انتخابات دهم برای وی مناسب بوده است.
صفار هرندی که گفته می شود دکترای علوم استزانژیک دارد و سالهای صحنه گردان روزنامه کیهان بوده درادامه تاکید کرد:" درباره مسایل پس از انتخابات عده‌ای خودسر نیز به اسم حمایت از قانون وارد این قضایا شدند و نمونه آن حوادث کوی دانشگاه و کهریزک است که مقام معظم رهبری عنوان جنایت را در مورد کوی به کار بردند، باید گفت در محیط فتنه اتفاقات بدی رخ می‌دهد اما گناه به دوش کسانی است که شروع کننده بازی بوده‌اند."
وی نمی گوید این افراد خودسر کجا هستند و از چه کسانی فرمان می گیرند که می توانند قتل های زنجیره ای را شکل دهند، به کتابخانه ها و مراکز نشر و کوی دانشگاه حمله کنند و جوانان مردم را در بازداشتگاهها با شیوه های قرون وسطایی شکنجه کنند.
این سردار سپاه افزود: "ما نگران حضور خارجی‌ها در این انتخابات بودیم که آنها برای ما انتخابات برگزار کنند و در خصوص ادعاهای موسوی و کروبی باید از آنها پرسیده شود که تا چه میزان برای احقاق حق راه قانونی را پیموده‌اند. "
نمایندگان قطع امید کردند
رسایی که خبر از شکایت 100 نماینده مجلس علیه موسوی داده بود، دلیل شکایت از موسوی را قطع امید نمایندگان از توقف "همسویی موسوی با دشمنان" دانست. وی ادعا کرد که این شکایت دارای مستندات و دلایل بسیار محکم و محکمه‌پسند است و اعضای کمیسیون حقوقی مجلس و نمایندگان حقوقدان در تدوین آن دست داشته‌اند. وی افزود که نمایندگان دیگری نیز درخواست امضای این شکایت را داده‌اند.
وی ادعا کرد که این شکایت‌نامه یک روز پس از انتشار نخستین پیام ویدئویی میرحسین موسوی در اینترنت به دادستان تحویل شده است. از قرار، اشاره آقای رسایی به مواضع همسو با دشمن آقای موسوی، تاکید وی در این ویدئو دایر بر تداوم "راه سبز امید" است
از سوى دیگر شجونى عضو شوراى مرکزى جامعه روحانیت مبارز نیز خواهان رسیدگى دادستان به این نامه شده است ‌.
شکایت قدیمی است می خواستیم بترسانیم
محمد تقی رهبر نماینده حامی احمدی نژاد در مجلس فاش کرد که آنچه برخی از حامیان دولت برآمده از کودتا به عنوان شکایت علیه میرحسین موسوی نام می برند متعلق به 4 ماه پیش است و آن را هشداری برای ترساندن رهبران جنبش سبز و دست کشیدن از اعتراض خواند. وی به روزنامه اعتماد گفت که"اولاً این شکایت قدیمی است و مربوط به چهار ماه قبل است. اگر قرار بر این بود باید در همان زمان اوج بحران این شکایت هم طرح می شد اما مساله این است که ما به عنوان نمایندگان مردم از این افراد شاکی هستیم که چرا هنوز به همان منوال عمل می کنند، مرتباً بیانیه می دهند و مصلحت نظام را رعایت نمی کنند."
محمد تقی رهبر شکایت علیه میرحسین موسوی را"هشداری" برای او و کروبی توصیف کرد تا از اعتراض دست بردارند و گفت"این شکایت در واقع هشداری است برای این آقایان که بیش از این همانند آنچه در روز قدس کردند، به التهاب دامن نزنند. از طرفی این شکایت به دادسرا می رود و در آنجا همه در برابر قانون برابر هستند و اگر دلایل قانونی ما وارد بود که رسیدگی می شود وگرنه رفع شکایت می شود. او در عین حال گفت که معترضان به انتخابات مردم نیستند بلکه"چند هزار یا یک میلیون نفرند فریب خورده" هستند که موسوی و کروبی آن ها را "مردم" معرفی می کنند!
بنظر می رسد واهمه اصلی حامیان احمدی نژاد استقبال عمومی از رهبران اصلاحات است. به رغم همه محدودیت ها و دستگیری ها جنبش جوان سبز راه خود را می پیماید و گستردگی آن خواب کودتاگران را آشفته کرده است.
تند روی مانع آرامش است
علیخانى عضو فراکسیون خط امام(ره)طرح شکایت علیه موسوی را نادرست می داند و معتقد است که " همه باید کمک کنند تا وحدت ملى و انسجام گروه‌ها به وجود آید. وی تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات موجود را ایجاد وحدت ملى و تعامل می داند و می گوید که " گروه‌ها و جناح‌ها باید ظرفیت تحمل یکدیگر را داشته باشند وگرنه در شرایط فعلى مشکلات بیشترى به وجود مى‌آید. حرکت‌ها و شعارهاى تند به نفع نظام، جامعه و مردم نیست و این تندروى‌ها مانع از ایجاد آرامش در کشور مى‌شود."
شکواییه طلاب قم
همچنپن به گزارش خبرگزاری های دولتی گروهی از طلاب حوزه علمیه قم نیز علیه مهندس موسوی و فائزه هاشمی شکایت کرده‌اند. این گروه "القای شبهه تقلب در انتخابات" از سوی موسوی و فائزه هاشمی در قبل از انتخابات و بیانیه‌های پی‌درپی موسوی پس از انتخابات و تشویق هوادران به "راهپیمایی‌های غیرقانونی" را، از جمله دلایل طرح این شکایت دانسته‌اند. ایرنا از " مسئول کمیته رسانه‌ای جنبش مردمی ایران علیه قانون گریزی" نیز نقل کرده که تعداد امضاهای اینترنتی علیه آقای موسوی به ۵۰ هزار رسیده است. این آمار در سایت این جنبش ثبت شده‌اند.
آغوش رهبری باز است
در حالی که تلاش برای محاکمه موسوی و کروبی از سوی حامیان احمدی نژاد بعنوان یک پروژه اصلی از ماهها پیش آغاز شده است، عسکر اولادی که همواره تلاش کرده نقش ریش سفیدی را بازی کند از آغوش باز رهبری سخن می گوید و خواستار بازگشت این افراد به دامان انقلاب است.
حبیب‌الله عسگر اولادی در جمع طرفداران حزب موتلفه اسلامی سخن گفته است : "در شرایط فعلی کشور افراطی‌ها می‌گویند باید افرادی مانند موسوی و کروبی را محاکمه و اعدام کرد، این افراط است، این مساله دشمن‌تراشی افراطی‌ها را نشان می‌دهد که هر روز می‌خواهند یک آیت‌الله منتظری و بنی صدر برای نظام درست کنند و توجهی به وضعیت کشور نمی‌کنند." وی تاکید کرد"آقایان موسوی و کروبی اگر می‌خواهند به نظام برگردند باید پایبندی خود به قانون اساسی، نظام، امامت، ولایت را اعلام کنند. این افراد از دایره انقلاب بیرون رفته‌اند اما باید با آنها صمیمانه صحبت کرد." عسگر اولادی گفت"برخی افراد شدت عمل به خرج می‌دهند به نظر من اگر می‌خواهیم این افراد را درون نظام نگه داریم، نباید آنها را لجن‌مال کنیم، این افراد حیثیت دارند."
آگاهان معتقدند ستاد کودتا که تمامی تلاشهایش طی چهار ماه گذشته با شکست روبه رو شده است به رغم داشتن تمامی مراکز مادی قدرت ، بشدت اظهار عجز و ضعف می کند و همجون غریقی می ماند که پیش از غرق شدن به هر تخته پاره ای تمسک می جوید و چنگ می زند. اینک طرح شکایت از موسوی بازی جدید ی است که از سوی آنان آغازگردیده است.
مساله شکایت از موسوی اولین بار از سوی فرماندهان سپاه عنوان شد و بعد توسط خطبای محترم جمعه که توسط دفتر مقام رهبری سرفصلهای خطبه ها را مکتوب دریافت می دارند دنبال شد و اینک حقوقدانان و عالمان استراتژیک به میدان آمده اند. سخنان اخیر رهبری هم مهر تایید بر مجرمیت معترضان به نتیجه اننخابات زد. بنظر می رسد که همه برگ های برنده در دست عوامل ستاد کودتاست ولی جامعه آبستن حوادث غیر مترقبه ای است که بعضا در تحلیل ها و پیش گویی های کارشناسان سیاسی و امنیتی نمی گنجد. خصوصا رفتارهای سیاسی جامعه ایران که طی چند دهه گذشته بارها بهت و شگفتی سیاسیون را برانگیخته است این بار نیز می تواند صحنه بازی را به نفع رقیب تغییر دهد. شاید 13 آبان نقطه عطفی برای این بازی خطرناکی باشد که سرداران با حمایت مصباحیون آغاز کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: