۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

طرفداران خشونت، انديشه امام را مزاحم خود مي‌دانند


موسوي‌لاري از علت حمله به بيت امام و موسوي خوئيني‌ها مي‌گويد: طرفداران خشونت، انديشه امام را مزاحم خود مي‌دانند
موسوي‌لاري اين روزها مانتد ديگر همفكران خود به شدت نگران وضعيت كشور و از دست رفتن سرمايه‌هاي اجتماعي است و از اين رو معتقد است براي رسيدن به يك وفاق حداكثري از بين رفتن فضاي امنيتي شرطي لازم است.

وزير كشور دولت اصلاحات در گفت‌وگويي تفصيلي با خبرنگار ايلنا، با تشريح آخرين وضعيت جبهه اصلاحات،‌ درباره نگرش اصلاح‌طلبان به طرح وحدت ملي‌ و علت هجمه‌هاي صورت گرفته به مجمع روحانيون مبارز و برخي اعضاي شاخص آن سخن گفت. مشروح اين گفت‌و‌گو در ادامه مي‌آيد:
سيد عبدالواحد موسوی‌لاری در تحلیل خود از آینده جریان اصلاح‌طلبی، معتقد است: جریانی که امروز بر اریکه قدرت تکیه زده، فکر می‌کند با حذف رقبا، مي‌تواند بدون هيچ مشكلي مسیر خود را ادامه دهد و اکثریت جامعه را از حضور در عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری محروم کند. وی با بیان اینکه تلقی این جریان این است که طرف مقابل آنها ابزار اجرایی و اداری در اختیار ندارد، بنابراین نمي‌تواند در مناسبات اجتماعی سهمی داشته باشد، ادامه داد: به اعتقاد من، این موضع، سطحی‌نگری است و کسانی که واقعیات جامعه را نمی‌بیند، گمان می‌کنند با قبضه کردن ابزارهای مدیریتی می‌توانند جامعه را با خود همراه کنند، در حالی که در هیچ دوره‌ای از تاریخ، این نگاه جواب نداده است.
وزیر ‌کشور دولت اصلاحات ادامه داد: تلقی آنها از جریان اصلاح‌طلبی نيز اشتباه است؛ گمان مي‌كنند انديشه اصلاح‌طلبي، مجموعه‌ای از احزاب و تشکل‌های سیاسی و چهره‌های شاخص و عناصر موثر است که حامل فکر و اندیشه‌ اصلاح طلبی مي‌باشند و اگر موفق شوند اين افراد و يا احزاب را از گردونه خارج كنند، عملا جامعه با تفکر اصلاح‌طلبی فاصله خواهد گرفت که به اعتقاد من، منشا این نوع نگاه یا ساده‌نگری است و یا غرور بیش از حد، كه در هر صورت با واقعیات جامعه منطبق نیست.
تحول خواهی و اصلاح‌طلبی ذهنیت عمومی جامعه ماست
موسوی‌لاری با تاکید بر اینکه اصل تحول خواهی و اصلاح‌طلبی ذهنیت عمومی جامعه ماست، خاطرنشان کرد: اکثریت جامعه نسبت به پاره‌ای از مسائل ذهنیت منفی دارند و خواهان اصلاح آن هستند، مثلا در نحوه گردش نخبگان ذهنیت جامعه این است که باید از طریق انتخابات آزاد، گردش نخبگان صورت گیرد و این مساله خواست مردم ماست.
وی ادامه داد: متاسفانه این خواست از سال 69 و با تفسیر اصل 99 قانون اساسی توسط شورای نگهبان روز بروز دچار مشکل شد و در انتخابات مجلس چهارم این تفسیر، زمینه ساز حذف عده زیادی از مدیران سابقه‌دار جامعه و نمایندگان خوشنام مجلس سوم شد. تلقی آن روز جريان محافظه‌كار این بود که شورای نگهبان با ابزاری که در اختیار دارد عد‌ه‌ای از جريان مقابل را تحت عنوان عدم صلاحیت کنار می‌گذارد و اتفاقي نخواهد افتاد. عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری هفتم فضای عمومی جامعه به سمت انتخاب نامزدی رفت که کمترین حمایت را از ناحیه حاکمان با خود داشت؛ گرچه این تفکر و منادیان آن دست از روش خود برنداشتند و در مجلس ششم نیز تلاش کردند عده‌ای را رد صلاحیت کنند، ولی دیدید که مردم با چه شور و هیجانی در انتخابات مجلس ششم شركت كردند و با چه تركيبي آن را تشکیل دادند. اداره جامعه از طریق حذف یک گروه و تقویت گروه دیگر ميسر نمی‌گردد
وی با تاکید بر اینکه نگاه عامه جامعه ما اصلاح همین نوع رفتارهاست، ادامه داد: جریان اصلاح‌طلبی معتقد است، اداره جامعه از طریق حذف یک گروه و تقویت گروه دیگر ميسر نمی‌گردد، بلکه باید از طریق انتخابات آزاد انجام شود تا پشتوانه اعتماد عمومی را همراه خود داشته باشد. موسوي لاري‌تاكيد كرد: اگر گروهی بخواهد راه اصلاح طلبی را ببندد، باید جلوی این تفکر؛ يعني چرخش مديريت از طريق انتخابات آزاد را بگیرد، یعنی اکثریت مردم را كه خواستار تاثیر‌گذاری رای خود هستند از حوزه تصمیم‌گیری خارج کند و نتیجه این روش هم وضعيتي خواهد شد که در آن،‌ اقلیتی با ابزارهای شبه‌قانونی و با امکانات اداری بخواهد بر اکثریت وسیع حکومت کند. عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه آنچه جامعه می‌خواهد ادامه مسیر اصلاح طلبی است، تصریح کرد: اصلاح طلبی در متن جامعه ما نهادینه شده و خواست اکثریت است و جلوگیری از آن، به معنای بستن رودخانه است که اگر جلوی آن را بگیرند، ممکن است از جای دیگر سر در بیاورد.
شبيه‌سازي جريان اصلاحات موفق نيست
موسوی‌لاری در پاسخ به اينكه آيا برخي تلاش‌ها براي توليد جريان و يا چهره‌هاي اصلاح‌طلب جديد مي‌توانند موفق شوند،‌ با تاکید بر اینکه نباید تصور شود که مقوله اصلاح‌طلبی مقوله‌ای است که مي‌توان با آن مقابله کرد، خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای را از گردونه تاثیرگذاري خارج کنند و بخواهند افراد دیگری را با عنواني مشابه جایگزین آنها کنند، شدنی نيست و اگر روی کار آمدن یک جریان به صورت نمایشی و بدلی باشد، جامعه از آن استقبال نخواهد کرد.
وي با اشاره به اينكه قبلا هم در مشابه‌سازي گروه‌هايي چو ن طبرزدي، چنين راهكارهايي تجربه شد و نتيجه‌اي در برنداشت، افزود: البته شكل‌گيري جريان منتقد جديد ميسر است، به شرط اينكه جامعه نسبت به جناح جديد اعتماد پيدا كند.
قالیباف، لاریجانی، رضایی واقعا با جریان حاکم فعلی مشکلات جدی دارند
عضو ارشد مجمع روحانيون با بیان اینکه افرادی چون قالیباف، لاریجانی، رضایی واقعا با جریان حاکم فعلی مشکلات جدی دارند، گفت: نگاه آنها با طيف حاكم در مورد مسائل اجرايي كشور متفاوت است و معتقدم همین که در طیف اصولگرا جریانی شکل گرفته که وضعیت موجود را نمی‌پسندد نشان از تاثیرگذاری اندیشه اصلاح‌طلبی دارد که توانسته است راه شفاف را نشان دهد.
ریزش جریان اصولگرایی
وی با تاکید بر اینکه خیلی از افراد دلسوز و علاقه‌مند به نظام سعی می‌کنند بر اساس ملاک‌های صحیح، انقلاب و نظام حرکت کنند، اظهار داشت: خردورزان و عقلای جریان اصول‌گرایی با آنچه که امروز در صحنه جامعه در حوزه مدیریت اتفاق می‌افتد، مخالفند و این روحيه انتقادي و مخالفت را نبايد به معنای بدل‌سازی دانست، بلکه معناي درست آن،‌ ریزش جریان اصولگرایی است كه البته آنها می‌توانند در کنار جریان اصلاح‌طلبی، مسیر آینده را مشخص کنند.
خشونت‌طلبان بيشترين آسیب را به جامعه مي‌زنند
موسوی‌لاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ارزیابی خود از طرح‌های مطرح شده برای برون رفت از شرایط فعلی کشور، گفت: معتقدم مهمترین آسیب امروز جامعه، آسیبی است که از ناحیه عناصر افراطی و خشونت طلب وارد مي‌شود و اين گروه با مطلق‌انگاری خود به کشور ضربه می‌زنند. وي ادامه داد: در واقع امروز مهمترین مشکل ما، مطلق‌نگری طیف محدودی است که در بخشی از امور جاری کشور مسلط شده‌اند و تصور آنها این است که با حذف رقبا می‌توانند امور را بلامنازع پیش ببرند، در حالی که واقعیت مساله اینگونه نیست، جامعه این نگاه را نمی‌پسندد و بر همین اساس دلسوزان نظام در دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب، خروج از این شرایط را به عنوان یک وظیفه تلقی می‌کنند.
موسوی‌لاری خاطرنشان کرد: سخنانی از قبیل گفته‌هاي آقایان هاشمی، رضایی و یا عسگراولادی و یا امثال آنها که حرکت به سمت نوعی وفاق و اجماع را دنبال می‌کنند، مبین نگرانی، دغدغه و دلشوره‌ای است که نسبت به آینده جامعه دارند و در مقابل اين گروه، جریان افراطی وجود دارد که حرکت به سمت وفاق را نوعی فتنه تلقی می‌کند، اين افراد همان کسانی هستند که یا درک درستی از واقعیات جامعه ندارند و یا فکر می‌کنند چون همه ابزار را در اختیار دارند،‌ نیازی به دیگران نیست.
مخالفان طرح وحدت ملي بقای خود را در تشنج می‌بینند
وزیر‌کشور دولت اصلاحات در توضیح این گفته خود، تصریح کرد: اگر ما یک خط کشی بخواهيم انجام دهيم، در یک سوی این خط کشی عناصر خردورز و دوراندیش جامعه هستند که صرف نظر از وابستگی‌های جبهه‌ای خود، به آينده جمهوری اسلامی، نیاز‌های جامعه و خواست اکثریت توجه دارند و تلاش می‌کنند جامعه را به سمت آرامش و نوع وفاق همدلی پیش ببرند. در سوی دیگر هم کسانی هستند که بقای خود را در تشنج می‌بینند و فلسفه وجودی خود را با وجود بحران گره زده‌اند. اگر درگیری و خشونت‌طلبی در جامعه وجود داشته باشد و جریانات درون نظام، به جان هم بیفتند، آنها می‌توانند اظهار وجود کنند و برای خود معنایی قائل شوند،‌ اما اگر جامعه به سمت آرامش و خردورزی پیش برود، میدان‌داری آنها محدود خواهد شد، بنابراین سعی می‌کنند جامعه دائما در حال تنش باشد تا بتوانند بقای خود را تثبیت کنند.
موسوی لاری خاطرنشان کرد: پیشنهادهای آقایان رضایی، عسگراولادی، ‌باهنر و هاشمی برخاسته از نوعی مآل اندیشی است و مخالفت‌های افراطي با این طرح‌ها نیز از ناحیه کسانی است که بقای خود را در تشنج می‌بینند.
كاهش فضاي متشنج،‌ مطالبه عمومي دلسوزان نظام است
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این سوال که آیا چهره‌های شاخص اصولگرا با تعريفي که اصلاح طلبان از وحدت دارند، همراه هستند‌، گفت: حرکت به سمت نوعی وفاق و همدلی و کاهش فضای متشنج به عنوان یک مطالبه جدی بین دلسوزان نظام مطرح است، اما اینکه روش رسیدن به این نقطه، شاخص‌ها و مولفه‌ها و عناوینی كه می‌توان حول آن وحدت کرد، چیست، مقولاتی است که طیف‌های مختلف جامعه روی آن اختلاف نظر دارند و البته بايد گفت چنين چيزي غيرطبيعي نيست و اگر اختلاف نظر پیرامون برخي موارد نبود، دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب تشکیل نمی‌شد.
موسوی لاری با تاکید بر اینکه نفس حرکت به سمت وحدت و همدلی و انسجام‌بخشی درونی جامعه، يك مطالبه فراگیر است، تصریح کرد: معتقدم برخي از اصولگرایان، صادقانه در جست و جوی راه حل مناسب در این ارتباط هستند و تلاش‌های فعلی حکایت از دغدغه درونی آنها دارد، زيرا حاکم شدن فضای امنیتی بر همه شئون جامعه مطلوب هیچ کس نیست.
از بین رفتن فضای امنیتی، یکی از پیش شرط‌های رسیدن به وفاق است
وی با تاکید بر اینکه جامعه ما جامعه‌ای باز است که از امام یاد گرفته است كه مهمترین شاخص قدرت جامعه، حق انتخاب مردم است، خاطرنشان کرد: این شعار در فضایی بروز پیدا می‌کند که مردم امکان اظهارنظر داشته باشند و فضای رقابت و نه تقابل، آرامش نه خشونت و بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی برای رشد وتکامل باشد، نه فضاي استفاده از قوه قهریه.
موسوي لاري گفت: باید عقلای دو جریان با هم تبادل نظر کنند و به مکانیزم مشخصي برای وحدت ملی برسند که قطعا تا رسیدن به آن نقطه نیاز به بحث و تبادل نظر و فضای باز سیاسی و تضارب آراست تا عقلا بتوانند حرف‌های خود را بزنند و موانع از بین برود و از بین رفتن فضای امنیتی، یکی از پیش شرط‌های رسیدن به وفاق است.
به آينده طرح وحدت خوش بين‌ هستم
وزیر‌کشور دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال آیا فکر می‌کنید بستر تحقق این مساله وجود دارد، گفت: بنده با خوش‌بيني تصور مي‌كنم كه تلاش‌های برخي اصولگرايان واقعی است و طرح‌هایی که در این راستا مطرح می‌شود، به معنای وجود نگرانی‌های جدی است، البته هر عنصر سیاسی وقتی پیشنهادی را مطرح می‌کند در مرحله اول حداکثر‌های خود را در نظر می‌گیرد تا به نقطه تعادل با حداکثر‌های طرف مقابل برسد. وي ادامه داد : بالاخره طراح هر طرحی، سلسله مطالباتی را برای خود واقعی می‌داند که ممكن است جریان مقابل آنها را حاشیه‌ای یا غیر واقعی بداند که آنها باید با هم بنشیند و تبادل نظر کنند تا به نقطه تعادل برسند.
موسوي لاري خاطر نشان كرد: معتقدم اگر این احساس خطر واقعی باشند که فكر مي‌كنم اين گونه هست، باید اصولگرایان در کنار اصلاح طلبان بنشیند. عضو مجمع روحانيون مبارز تصريح كرد:ممكن است برخي افراد جریان اصلاح‌طلب با توجه به هزینه‌هایی که به آن وارد شده است، احساس کنند که این تلاش‌ها واقعی نيست و حاضر نباشد پای میز مذاکره بنشیند ولي در عين حال باید افراد فهیم دو طرف تلاش کنند تا دیدگاه‌ها به هم نزدیک شود و برای رسیدن به مساله وحدت مکانیزم‌های قابل قبول دو طرف یافت شود. ارائه دهندگان طرح وحدت ملي به اصلاح طلبان اطمينان بدهند
وي با تاكيد بر اينكه اگر چنین اتفاقی بیفتد جامعه به سمت بهبود خواهد رفت و در غیر این صورت اختیار از دست عقلا خارج و افراطیون معرکه‌گیر خواهند شد، افزود: اصولگراياني كه طرح وحدت ملي را پيش كشيده‌اند، بايد به برخي از لايه‌هاي اصلاح‌طلب اطمينان بدهند و يكي از راهكارهاي اطمينان‌ بخشي، به اعتقاد بنده مي‌تواند آزاد‌كردن چهره‌هاي سياسي از زندان باشد.
عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز در مورد اظهارات روح‌الله حسينيان مبني بر فتنه‌خواندن طرح هاشمي رفسنجاني و رضائي نيز گفت: نمي‌توانم راجع‌ به اظهار نظر افراد آن هم كساني كه معمولا ديدگاه‌هاي قاعده‌مند ندارند، اظهار نظر كنم، ولي وقتي در جامعه‌اي دو فكر مطرح مي‌شود، يكي مي‌گويد جامعه را چندپاره نكنيم و خشونت را رواج ندهيم، ولي گروه ديگر مي‌گويد بحث ائتلاف و وحدت نوعي فتنه‌گري است كه اين را بايد مردم قضاوت كنند. بايد ديد اكثريت جامعه كداميك را مي‌پسندد و اگر بناست با كساني كه حقي از آنها ضايع شده، پشت يك ميز نشست، بايد راهي براي دستيابي به حقوق آنها فراهم شود تا بتوانند به وحدت برسند.
در مورد مصداق فتنه‌گران با امثال عسگراولادي بحث داريم
موسوی‌لاری در تحلیل خود از هجمه‌ها علیه مجمع روحانیون مبارز گفت: مجمع روحانیون مبارز،‌ تشكلي خوش‌نام و بهره گرفته از حمایت‌های امام است. جهت‌گیری اصولی اين تشكل، تقویت بنیان‌های جمهوری اسلامی و حرکت در مدار اندیشه امام و با محور قرار دادن اصول روشن قانون اساسی است. از زمان شکل‌گیری تا امروز، مجمع تمام تلاش خود را بر اين مبنا استوار كرده که بنیان‌های اصیل نظام حفظ شود و قرائت صحیحی از حرکت و فکر امام ارائه گردد تا راه برای سوءاستفاده از دیدگاه‌ها و نظرات اما توسط دارندگان سلایق مختلف بسته شود و هر‌کس، تفسیر دلخواه خود از راه و رسم امام ارائه نکند.
عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه چه قبل از انتخابات با دعوت مردم برای حضور در صحنه و چه بعد از انتخابات، جهت‌گیری ما مقابله با خشونت‌طلبی و دفاع از حیثیت و آبروی کسانی بوده که در صحنه حضور يافتند و مردمسالاري ديني را جدي تلقي كردند، گفت: مسیری که مجمع روحانيون مبارز رفته است مسیری درست بوده و اینکه فتنه‌گر کیست و مصاديق اين مفهوم چه كساني هستند، مقوله‌ای است که ما با امثال آقای عسگراولادی، درباره آن بحث داریم.
فتنه‌گران كساني هستند كه به دنبال حذف اكثريت جامعه هستند
وی ادامه داد: معتقدم کسانی که در راستاي حذف اکثریت جامعه از گردونه تصمیم‌گیری حركت مي‌كنند و به دنبال ايجاد فضایی آکنده از تهمت، افترا و خشونت هستند، به فتنه‌گري دامن مي‌زنند. باید ببینیم چه کسانی از آنها حمایت می‌کند آیا مجمع روحانیون در کنار آنهاست و یا اینکه مجمع در کنار اکثریت مردمی است که تنها یک سوال نسبت به نتیجه انتخابات داشتند.
بزرگان اصولگرا باید خط خود را از خشونت‌طلبان جدا کنند
وی با تاکید بر اینکه اختلاف نظر ما با دوستان اصولگرا همین‌جاست، ادامه داد: بزرگان اصولگرا باید خط خود را از خشونت‌طلبان جدا کنند و دلسوزان جامعه نباید اجازه دهند تا افراطیون سرنوشت جامعه را رقم بزنند ممکن است، امثال آقای عسگراولادی در این ارتباط نگاهی داشته باشند ما نیز نگاهی داریم می‌توانیم با آنالیز، مولفه‌های فتنه و مصادیق آن را پیدا کنیم که این کاری سخت نیست.
چرا به موسوي‌خوئيني‌ها در آستانه 13 آبان حمله مي‌شود
موسوی لاری در مورد هجمه‌های صورت گرفته علیه آیت‌الله موسوی‌خوئینی‌ها گفت: آقای موسوی‌ خوئینی‌ها، چهره‌اي شناخته شده است و از قبل از انقلاب جزو روحانیون فعال و مبارز بود و به علت تلاش‌های انقلابی خود توسط رژیم ستم‌شاهی بازداشت شده است و از سوی دیگر، یکی از روحانیون خوش‌نامی است كه در ساماندهی تشکل‌هاي روحاني در تهران نقش موثری داشته و بعد از انقلاب نیز مورد حمایت و عنایت امام بوده است. وی ادامه داد: اگر در مسیری که آقای موسوی‌خوئینی‌ها طی کرده، دقت كنيد، متوجه مي‌شود از زمانی که ایشان برای پیوستن به امام به پاریس می‌رود تا زمانی که امام از دنیا رفت، امام یک لحظه نسبت به ايشان تردید نکرد. موسوي‌لاري با تاکید بر اینکه موسوی خوئینی‌ها از طرف امام در اولین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان کسی که صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کرد انتخاب شد، گفت: وقتی که قطب‌زاده به عنوان مدیرعامل صداوسیما منصوب شد، امام (ره) براي اينكه از روند امور در صداوسيما اطمينان پيدا كند، آقاي موسوي‌خوئيني‌ها را مامور كرد به عنوان نماينده خود در صداوسيما حضور پيدا كند، يا وقتي كه مساله حج به عنوان يكي از رسالت‌هاي نظام جمهوري اسلامي مطرح شد و كانون حج به عنوان نقطه تلاقي همه ملت‌هاي اسلامي مطرح شد، فردي كه از سوي امام براي انجام ماموريت حج انتخاب شد، موسوي خوئيني‌ها بود. وي خاطر نشان كرد: امام در حكم خود خطاب به آقاي موسوي خوئيني‌ها تاكيد داشتند كه شما با بينش خاص سياسي امور حج را از ابعاد مختلف رسيدگي كنيد و حجاج موظفند كه به راهنمايي‌هاي شما گوش فرا دهند و متصديان امور نيز موظفند با شما همكاري و از ارشادات شما استفاده كنند. موسو‌ي‌لاري با اشاره به انتصاب موسوي‌خوئيني‌ها به سمت دادستان كل كشور از سوي امام(ره)‌گفت: وقتي كه آيت‌الله العظمي صانعي از سمت دادستاني كل‌كشور استعفا دادند، امام در ديدار با شوراي عالي قضايي راجع‌ به آقاي موسوي‌خوئيني‌ها گفتند، ايشان را مي‌شناسم، فردي عالم و متعهد است و يكي از ويژگي‌هاي امام اين بود كه در مورد افراد مبالغه نمي‌كردند و همه اين مسائل، نشان‌دهنده سابقه درخشان ايشان است.
موسوي لاري تاكيد كرد : معتقدم علي‌رغم اينكه موسوي‌خوئيني‌ها در حوادث بعد از انتخابات حضور چنداني نداشت ولي تهاجم وسيع و‌گسترده نسبت به آقاي موسوي خوئيني‌ها از مرز كج‌سليقگي و رقابت‌ها گذشته است. ايشان كسي است كه هميشه حرف‌هاي خود را قانون‌مدارانه مطرح مي‌كند و در اظهارات خود جانب احتياط را رعايت مي‌كند. وي ادامه داد: دو مساله در اين ارتباط سوال ايجاد مي‌كند، اينكه اين تهاجم وسيع چه مبنايي دارد و چرا در آستانه 13 آبان اين تهاجمات صورت مي‌گيرد؟ 13 آبان سالروز تسخير لانه جاسوسي و حركت دانشجويان مسلمان پيرو خط امام است كه رهبر معنوي و فكري آنها موسوي‌خوئيني‌هاست، حركتي كه از طرف امام به عنوان انقلاب دوم نام گرفته است. چطور كساني كه داعيه مبارزه با آمريكا را دارند، در آستانه 13 آبان كه روز مبارزه با آمريكا و استكبارستيزي است با موسوي‌خوئيني‌ها كه مظهر مقابله با آمريكا است، اينگونه برخورد كنند و معتقدم اين نوع مسائل از رقابت‌هاي جناحي گذشته و نشان‌دهنده اين است كه كاسه‌اي زير نيم‌كاسه است كه مي‌خواهد چهره ممتاز موسوي‌خوئيني‌ها را زير سوال ببرد و چرايي آن هنوز براي من روشن نيست.
حمله به بيت امام، بي‌حساب و كتاب نيست
موسوي‌لاري در پايان گفت‌وگوي تفصيلي خود با ايلنا درتحليل خود از تهاجم به بيت امام گفت: ترديدي نيست كه امروز انديشه امام براي برخي مزاحمت ايجاد مي‌كند، تابلويي كه امام (ره) پيش روي جامعه قرار داد اين بود كه راي آزاد مردم و اخلاق در جامعه ملاك است  بها دادن به حيثيت مردم بايد در نظر گرفته شود كه اين امروز خوشايند خيلي‌ها نيست، آنهايي كه طرفدار خشونت هستند و فضاي باز را نمي‌پسندند، انديشه امام را مزاحم خود مي‌دانند و قاعدتا اين تهاجمات را بي‌حساب و كتاب انجام نمي‌دهند و تفكري مي‌خواهد به تدريج فكر امام را در حاشيه قرار دهد تا كسي از آنها بازخواست نكند.

هیچ نظری موجود نیست: