۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

هنگامه شهیدی : کسانی که در زیرزمین اوین کتکم زدند‏ به کمیته انضباطی معرفی شدند

مسئولان حفاظت اطلاعات زندان از هنگامه شهیدی خواستند تا اعتصاب غذای خود را بشکند‏ درغیر اینصورت به کمیته انضباطی زندان معرفی خواهد شد.

هنگامه شهیدی‏ روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان در آخرین تماس خود از زندان با اعلام این خبر به نوروز گفت: مگر کسانی که در زیرزمین زندان اوین مرا به باد کتک گرفتند‏ به کمیته انضباطی معرفی شدند؟ شهیدی که به بند عمومی منتقل شده و با 3نفر دیگر در یک سلول به سر می برد، در ادامه افزود: دو شب پیش با خدعه و نیرنگ و با وعده آزادی مرا تا درب زندان اوین بردند، اما پس از تحمل فشار عصبی شدید بجای آزادی، وزارت اطلاعات مرا تحویل سازمان زندان ها داد و الان در اندرزگاه اوین هستم.
این روزنامه نگار از دو شب قبل دست به اعتصاب غذا و دارو زده است. این درحالی است هنگامه شهیدی از بیماری قلبی و افسردگی رنج می برد تا جایی که روزی 28 عدد قرص مصرف میکند. ادامه اعتصاب غذای او با توجه به وضعیت روحی و جسمی اش خطرناک است. از سوی دیگر آزاده شهیدی، خواهر هنگامه شهیدی در گفتگو با نوروز گفت: از دو هفته قبل تاکنون امکان ملاقات حضوری با هنگامه را نداشتیم؛ دیروز نیز با او به صورت کابینی ملاقات کردیم. او که به شدت نگران وضعیت سلامت خواهرش بود، به نوروز گفت که متاسفانه هنگامه به بند مناسبی منتقل نشده و به هیچ وجه از انتقال به بند عمومی راضی نیست.هنگامه شهیدی، نزدیک به 5 ماه است که دربند کودتاگران اسیر است. او که مشاور امور زنان ستاد انتخاباتی مهدی کروبی بود، در تاریخ 24 تیرماه و پس از کودتای انتخاباتی بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست: