۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

اولین محصول محصولی !

از نظر وزیر رفاه دولت دهم – که ماشاءالله هزار ماشاءالله آنقدر تخصصهای گوناگون دارد که هم به درد وزیر نفت بودن می خورد وهم می تواند وزیر کشور بسیارخوبی باشد و به همین دلیل دیگر او را در دولت دهم در وزارت کم ارزش کشور! او رامعطل نمی کنند و او رادر مسولیت وزارتخانه حساس وبسیار مهمی مانند رفاه می گذارند!- مردم همه سواد دارند! و موبایل دارند! ومی توانند مشکلات خود راتایپ وپیامک کنند! ودر نهایت از طریق تماس با یک خط تلفن! از نتیجه کار خود آگاه شوند!

 غلامعلی رجایی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در وبلاگ خود یادداشتی درباره «صادق محصولی» وزیر دولت احمدی نژاد نوشته که به شرح زیر است:
سالها یی خیلی دور در جایی می خواندم درایامی که در جزیره انگلستان قحطی شدیدی پیش آمده بود و مردم با فقر وگرسنگی زیادی دست وپنجه نرم می کردند وقادر به تامین غذایی برای خود نبودند وقتی خبر گرسنگی مردم رابه ملکه انگلستان رساندند که مردم نمی توانند نانی برای خود تهیه کنند با تصور اینکه همه مردم انگلیس لندن نشینانی مرفهند! گفته بود حالا که نان نیست، خوب، به مردم بگوییدبجای نان بروند شیرینی بخرند وبخورند!
این مثال تلخ وخنده دار تاریخی حکایت بیانیه تازه وزیر میلیاردی رفاه دولت مستضعف گرای دهم ،آقای محصولی است که در اولین اقدام خود دراین وزارت آنگونه که خود من امروز از رادیو شنیدم وزارت تابع او شماره پیامکی را به مردم سرتاسر کشور داده وازآنها خواسته است برای رساندن مطالب خود به گوش آقای وزیر جدید مطالب خود رابه این شماره پیامک کنند!
نکته جالب در این طرح بسیار ابتکاری!!این بودکه وقتی مجری از یکی از مسولین روابط عمومی این وزارتخانه پرسید: مردم چگونه مطمئن ومطلع شوند که پیگیری پیامشان به جایی رسیده است وی با لحنی که درآن کمال اطمینان موج می زد! با اعلام یک شماره تلفن خط تهران در پاسخ گفت : هر چند البته ما با فرستادگان پیامکها تماس می گیریم ولی آنها هم می توانند ضمن تماس با این شماره کار خود را پیگیری نمایند!
خوب، خنده کافی است ! حالا اجازه بدهید کمی برای انبساط خاطر خوانندگان گرامی به اطراف این مساله بپردازیم:
۱-در این رویه های بسیار مردم گرایانه !و ابتکارهای بکر! که شایسته است از آن در اداره مدیریت جهان! استفاده شود البته دیگر دولتمردان دولت نهم ودهم قبل از آقای محصولی سابقه در خشانی داشته ودارند!
یکی از آنها آقای اسکندری وزیر جهاد سازندگی دولت نهم بود که در اولین روزهای کاری خود در وزارت جهاد وکشاورزی با اعلام شماره تلفن همراه موبایل خود به مردم اعلام کرد که می توانند مسائل خودرامستقیما به گوش او برسانند! که پس از مدتی همه دیدند عاقبت این روند به کجا انجامید وخط موبایل جناب وزیر چه حال و روزی پیدانمود و وی در ادامه چگونه از این سخن خود ناچار به عقب نشینی شد!
وزیر دیگر آقای بهبهانی بود که در روزهای اولیه کار خود در وزارت راه دولت نهم آنگونه که خود در تلویزیون دیدم نیمه شبی بطور سر زده به فرودگاه بین المللی امام خمینی رفت وضمن انتقاد از عدم حضور مسولین مربوطه در این فرودگاه در جهت بر طرف کردن مشکلات فرودگاه در آن نیمه شب! انتقادهایی را نثار آنان و وضع موجود فرودگاه نمود ودر پایان به آنها اخطار کرد وهشدار داد که از این پس مواظب سر زدنهای ناگهانی و مستمر او در طول هر هفته و.. به این فرودگاه باشند! لطفانپرسید پس از این دیدار نمایشی! این رفتار چندبار دیگر از سوی این وزیر تکرار شد!
مورد دیگر را از زبان سرپرست وزارت آموزش وپرورش دولت دهم خود من از رادیو شنیدم که در روزهای آغازین سال تحصیلی امسال وقتی به جناب ایشان می گفتند در آستانه همه گیر شدن آنفلونزای خوکی وضع بعضی از مدارس اسفبار است به مصاحبه کننده اعلام کرد مسولین مدارس با شماره تلفن .. تماس بگیرند تا در همان روز از طرف وزارت این قضیه پیگیری وکسانی به مدرسه های موردنظر اعزام شوند ومشکل را حال نمایند!
آخرین مورد را همه در قضیه گرانی قیمت گوجه فرنگی در ابتدای کار دولت نهم از زبان احمدی نژاد نارمک نشین ! شنیدند که در پاسخ مصاحبه گر سیما که مردم با این گرانی قیمت گوجه فرنگی چه باید بکنند درحالی که می خندید گفت : اگر قیمت گوجه فرنگی در بعضی جاها گران است بیایند آن را از محله ما در نارمک که قیمت آن ارزانتراز جاهای دیگر است خریداری نمایند!
۲-نمی دانم شما خوانندگان فهیمی که این سطور را می خوانید با خواندن این موارد چهار گانه چه موارد دیگری به ذهنتان اضافه شد که من از آنها بی اطلاع بوده ام اماگمان نمی کنم در این جمعبندی با من موافق باشید:
- از نظر رییس دولت، تمام مشکلات مردم یک کشور می تواند دریک محله تهران برطرف شود وبرای نمونه مردم می توانند برای مقابله با گرانی برخی اقلام موردنیاز خود آنها را از آن محله در تهران خریداری نمایند!
- از نظر سرپرست مانندوزیر! آموزش وپرورش دولت دهم، تمام مشکلات بهداشتی مدارس کشور در تهران خلاصه شده وبر همین مبنا وزارتخانه تحت مدیریت او می تواند در کوتاهترین وقت ممکن آنها را پیگیری وبر طرف کند!
- از نظر وزیر رفاه دولت دهم – که ماشاءالله هزار ماشاءالله آنقدر تخصصهای گوناگون دارد که هم به درد وزیر نفت بودن می خورد وهم می تواند وزیر کشور بسیارخوبی باشد و به همین دلیل دیگر او را در دولت دهم در وزارت کم ارزش کشور! او رامعطل نمی کنند و او رادر مسولیت وزارتخانه حساس وبسیار مهمی مانند رفاه می گذارند!- مردم همه سواد دارند! و موبایل دارند! ومی توانند مشکلات خود راتایپ وپیامک کنند! ودر نهایت از طریق تماس با یک خط تلفن! از نتیجه کار خود آگاه شوند!
- از نظر وزیر جهاد دولت مهرگستر!وی آنقدر فراغت بال وخاطر دارد که همیشه ودر هر کجا باشد می تواند به تماسهای مردم با موبایلش پاسخ دهد! واگر احتمالا این پیامها در صندوق صوتی او ضبط شوند !اوقادر است همه این پیامها را گوش دهد وبه همه آنهاهم رسیدگی کند!والبته این در حالی است که او مطمئن است همه مردم در ساعت یازده شب بیدارند و شبکه دوسیما را می بینند ومصاحبه تلویزیونی اورا در این شبکه که درآن شماره موبایل خود را اعلام می کند می شنوند! وهمه هم موبایل دارند و..!
- از نظر وزیر راه دولت نهم ودهم مسولین مراکز تابعه وزارتخانه او همیشه ودر هر شرائطی ودر هیچ شبی نباید بخوابند تا او هر وقت نیمه شب به سرش زد برای مچ گیری به فرودگاهی یا ایستگاه راه آهنی سرکشی ناگهانی یی داشته باشد در آن محل حضور داشته باشند والا مورد توبیخ شدید او قرار گرفته ومواخذه خواهندشد!
- از نظر وزرای دولت نهم ودهم رسیدگی به کار ومشکلات مردم به همین سادگی امکان پذیر بوده وهست وعجیب این است که چرا پیش از این، این ابتکارات به فکر دولتمردان کم هوش ! دولتهای قبلی خطور نمی کرده است!
- سخن به درازا کشید.آقایان! برادران!دوستان تازه کار! وکهنه دولتیانی که به هر دلیل ردای سنگین وزارت بر تنتان پوشانده اند لا اقل کمی در معنای لغت عربی وزارت تاملی داشته باشید! لابد می دانید جامعه ما جامعه چندصد سال گذشته دوره های نادر شاه وکریم خان زند وقاجار نیست که شاه یا وزرای دولت آنهم در بعضی روزها در دیوان مظالم می نشستند وبه درد دل مردم گوش می دادند و عریضه های مردم را از دستشان می ستاندند وبه آنها رسیدگی می کردند ! لطفا وجدا د راین مدت باقی مانده از دولتتان دست از این روشهای ساده اندیشانه و گاه مردم فریبانه بردارید وبیش از این مردم بزرگ و فهیمی که در هوش وذکاوت شهره عالمیانند را با رفتار وگفتار خود به سخره نگیرید و این همه درک وفکر وتعقلشان را اندک نشمارید وبدانید این مرد م تنها وتنها تشنه صداقتند و آگاه باشید همانگونه که آن پیر سفر کرده می گفت این مردم در نظاره ونظارت بررفتار وگفتار شما مسولین همه گوشند وچشم و دلی به وسعت دریا دارند که اگر چه همیشه آرام می نمایاند اما امواج دروغ وفریب وبی صداقتی ودورنگی در آن ناگهان چنان طوفانی بپا می کند که هیچ کس وهیچ چیز نمی تواند دربرابر خروش وضربات امواج مهلک و سنگین آن تاب تحمل و ایستادگی داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست: