۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

قالیباف:احمدی نژادگران گفته،مترو40میلیارد

در حالیكه دكتراحمدی نژاد در گفتگو با شبكه تهران هزینه احداث یك كیلومتر مترو را صد میلیارد اعلام كرده بود شهردار تهران با اشاره به اینكه ساخت هر كیلومتر مترو اعم از حفاری، نصب، ریل‌گذاری، نصب تجهیزات، خرید واگن و ایستگاه‌ها40 میلیارد تومان‌هزینه دارد، گفت: برخی ارقامی كه اعلام می‌كنند، درست نیست.محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح 50 پروژه عمرانی در شمال غرب تهران با اشاره به اینكه توسعه مترو یكی از ضرورت‌های شهر تهران است، گفت: چه كسی است كه نداند، روزی كه بنده مدیر شهر شدم؛ مجموعه مترو قابل بهره‌برداری در تهران 67 كیلومتر بود، یعنی در طول 25 سال فقط 67 كیلومتر مترو ساخته شده بود. شهردار تهران ادامه داد: میزان توسعه مترو امروز كاملاً مشخص و روشن است و احتیاج به گفتن بنده ندارد. وی با اشاره به اینكه مردم ما فهیم هستند و از فكر و ذهن خود استفاده می‌كنند، گفت: آنها به ظاهر توجه نمی‌كنند و خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهند. قالیباف با اشاره به اینكه در طول سال‌های گذشته در هر سال 5/2 كیلومتر مترو ساخته می‌شد، گفت: من به شهروندان تهرانی قول دادم كه سالی 15 كیلومتر مترو در تهران ساخته شود و در 2 سال گذشته این امر تحقق یافت. به گفته شهردار تهران، مترو از منتها‌الیه شرق (بلوار افسریه) تا شهرك اكباتان، تونل، ایستگاه و ریل‌گذاری شده است. قالیباف ادامه داد: اگر واگن‌ها تهیه نشده است باز مكلف هستیم واگن‌ها را خریداری كنیم. شهردار تهران ادامه داد: توان فنی در كشور ما امروز بسیار زیاد است و ما حتی می‌توانیم سالانه 25 تا 30 كیلومتر مترو در تهران بسازیم. قالیباف با بیان اینكه امروز در مجموعه مترو با همكاری بخش‌های دیگر واگن‌ها و لوكوموتیوها در داخل كشور ساخته می‌شود، گفت: از ماه آینده تعدادی واگن وارد خطوط مترو می‌شود كه ساخت داخل است.
* هزینه ساخت و تجهیز هر كیلومتر مترو 40 میلیارد تومان است
شهردار تهران با اشاره به اینكه خط 7 مترو در شهرك غرب با قدری تأخیر روبه رو شده است، گفت: قرار بود برای این خط دستگاه‌های مكانیزه‌ای خریداری شود كه خرید آنها قدری زمان‌بر شد. قالیباف با اشاره به اینكه 2 دستگاه مكانیزه حفاری خریداری شده است، گفت: این دستگاه قادر است روز 15 كیلومتر حفاری كند. به گفته شهردار تهران خط 7 مترو در شمال غرب به منتها‌الیه جنوب شهر می‌رود. قالیباف با اشاره به اینكه ساخت هر كیلومتر مترو اعم از حفاری، نصب، ریل‌گذاری، تجهیزات، خرید واگن، ایستگاه‌ها فقط 40 میلیارد تومان‌هزینه دارد، گفت: برخی ارقامی كه اعلام می‌كنند، درست نیست.
* تهران دچار مشكلات جدی و اساسی است
شهردار تهران با اشاره به اینكه مجموعه همكاران من در شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران تلاش می‌كنند تا رضایت شهروندان را كسب كنند، گفت: باید تلاش كنیم در این فرصت و عمری كه داریم، رفاه و آسایش شهروندان را فراهم و آگاهی و معرفت را در شهر تهران گسترش دهیم. شهردار تهران ادامه داد: كلانشهر تهران دچار مشكلات جدی و اساسی است و عقب‌ماندگی‌های بزرگی در این شهر وجود دارد. وی با بیان اینكه برای رفع این مشكلات نیازمند زمان زیادی هستیم، گفت: بر این باور هستیم كه ظرفیت لازم در شهر وجود دارد و اگر با دقت، اخلاص، بدون سعی و خطا و با همكاری، همدلی و با دخالت مردم در اداره امور شهر می‌توانیم بسیاری از مشكلات را برطرف كنیم. قالیباف با اشاره به اینكه تمام تلاش ما در شهرداری تهران این است تا بتوانیم كارهای كوچك و پیش‌پا افتاده تا كارهای بزرگ در مقیاس بین‌المللی را انجام دهیم، گفت: باید گام‌های اساسی در توسعه شهر برداشته شود.
* كارها در شهر تحت كنترل مدیریت شهری است
شهردار تهران با اشاره به حضور چهارساله خود در مدیریت شهر تهران، گفت: با صداقت تمام عنوان می‌كنم كه مجموعه فعالیت‌ها در شهر در كنترل مدیریت قرار دارد. وی اضافه كرد: با برداشتن گام‌های جدی می‌توان مشكلات اساسی را در شهر برطرف كرد. قالیباف با اشاره به اینكه در این مدت چهار سال به مسائل خدماتی و عمرانی در سطح شهر توجه كردیم، گفت: هر انسان منصفی كه در شهر قدم بردارد اعتراف می‌كند كه در شهر اتفاقات خوبی رخ داده است. شهردار تهران با اشاره به اینكه جنوب شهر تهران محروم‌تر از شمال شهر است، گفت: شرق تهران نیز محروم‌تر از غرب است و ما تمام تلاش خود را می‌كنیم تا جنوب و شرق تهران را آباد‌تر كنیم البته این بدان معنا نیست كه از شمال و غرب تهران غافل شویم.
*قالیباف دوست ندارم در دل و كنم و بگوییم چه مشكلاتی در شهر وجود دارد
وی با بیان اینكه هیچگاه دوست ندارم در و دل كنم و بگویم چه مشكلاتی در شهر وجود دارد، گفت: بنده كه مدیریت شهر را پذیرفته‌ام باید پاسخگوی نیاز مردم باشیم و مشكلات را در سینه خود نگاه دارم.
* به برج میلاد توجه خاصی نشد
شهردار تهران ادامه داد: به برج میلاد توجه كنید به جرئت می‌توانم بگویم اگر قرار بود با روند سال‌های گذشته این پروژه ساخته می‌شد، 15 سال آینده نیز افتتاح نمی‌شد. وی با اشاره به افتتاح برج میلاد، گفت: این پروژه آن‌طور كه باید انعكاس پیدا نكرد و توجه خاصی به آن نشد. شهردار تهران افزود: تلاش من و همكارانم بر این است تا كارهای نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.
* تونل توحید هفته آینده افتتاح می‌شود
قالیباف در بخش دیگر سخنانش با اشاره به ساخت تونل توحید، گفت: بالغ بر 30 سال بود كه مسئولان تصمیم داشتند این تونل را بسازند ولی هر بار به دلیل تصمیم‌گیری و مشكلات مالی این موضوع به تأخیر می‌افتاد. وی با اشاره به اینكه در گذشته گزینه‌‌هایی همانند تونل، تقاطع غیر همسطح و ... برای این مسیر در نظر می‌گرفتند، گفت: همین موضوع باعث تأخیر در ساخت شده بود. شهردار تهران اضافه كرد: ولی ما پذیرفتیم سنگین‌ترین سازه شهری را با دهانه 35 متر و 6 لاین رفت و برگشت ظرف 28 ماه ساختیم. قالیباف به تونل رسالت كه ساخت آن 11 سال طول كشیده بود اشاره كرد و گفت: ساخت آن تونل بسیار زمان بر شده بود. به گفته شهردار تهران، تونل توحید 3 برابر رسالت و ظرف 28 ماه به نتیجه رسید و هفته آینده در روز عید غدیر این تونل افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود. قالیباف با اشاره به اینكه بالغ بر 5 هزار نفر به صورت 3 شیفت در این پروژه فعالیت می‌كنند، گفت: كارهای خوبی در داخل این پروژه انجام شده است.
* قصد ارائه آمار و ارقام ندارم؛ چرا كه آمار و ارقام اعتباری ندارد
قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه رویكرد ما در شهرداری تهران این است كه علاوه بر خدمات كاربردی به روح و روان شهروندان نیز توجه كنیم، كنیم گفت: توجه به مسائل تربیتی، اوقات فراغت، كاهش اضطراب از جوانان یكی از ضرورت‌هاست چرا كه در كلان‌شهر تهران آلودگی، ترافیك و فشار اقتصادی زیادی شهروندان دارد. شهردار تهران با اشاره به اینكه در بحث ورزشی، مذهبی، اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: آمار و ارقام نمی‌خواهم ارائه كنم چرا كه آمار و ارقام اعتباری ندارد.
* 500 زمین چمن در تهران ساخته شد
وی با بیان اینكه در چند سال گذشته فقط 30 تا 40 زمین چمن در تهران وجود داشت، گفت: امروز بالغ بر 500 زمین چمن در تهران وجود دارد. قالیباف ادامه داد: در برخی از مناطق تهران بیش از 35 زمین چمن به اندازه زمین‌ چمن‌های گذشته شهر تهران وجود دارد.
* ساخت بیش از 40 مسجد در تهران
به گفته شهردار تهران بیش از 40 مسجد به طور مستقیم توسط شهرداری ساخته شده است. وی به توسعه سینماها توسط شهرداری تهران اشاره كرد و گفت: در اقتصاد سینماها تأثیرگذار بوده و اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌ایم.
* تپه‌های عباس آباد قطب فرهنگی می‌شود
قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تپه‌های عباس‌آباد، گفت: در وسط شهر در حال ساختن مجموعه فرهنگی هستیم كه تا 2 سال آینده این مجموعه به پایان می‌رسد. وی با اشاره به اینكه تپه‌های عباس‌‌آباد به عنوان قطب فرهنگی شهر خواهد بود، گفت: این مركز تفرج‌گاهی برای شهروندان خواهد بود. شهردار تهران با اشاره به ساخت باغ موزه دفاع مقدس، كتاب و بزرگترین تالار شهر با ظرفیتی بالغ بر 5 هزار نفر در این مجموعه، گفت: فضای فرهنگی با این اقدامات توسعه بیشماری خواهد یافت.
*باغ موزه دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود
شهردار تهران از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس در تپه‌های عباس‌آباد تا پایان سال خبرداد و گفت: این باغ موزه، مجموعه ماندگاری برای تمام افتخارات ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.
* رود دره‌ها در گذشته به جای فرصت، تهدید بودند
قالیباف در بخش دیگری از سخنانش به رود دره‌های تهران اشاره كرد و گفت: تهران 7 رود دره دارد كه از منتهی الیه غرب تا شرق تهران وجود دارد ما نباید از موضوع رود دره‌ها غافل باشیم و یكی از برنامه‌های جدی ما جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در ارتفاعات البرز است. شهردار تهران با اشاره به اینكه بخشی از رود دره‌ها سال آینده افتتاح می‌شود، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته‌اند. وی با اشاره به اینكه رود دره‌ها فرصت طلایی برای تفرج شهروندان است، گفت: متأسفانه در گذشته این رود دره‌ها به جای فرصت تهدید بودند زمانی كه بنده مسئولیت در نیروی انتظامی داشتم می‌دانستم چه آسیب‌هایی در این رود دره‌ها وجود دارد كه خانواده‌ها جرئت عبور از كنار آن را ندارند. قالیباف افزود: در حال حاضر با همكاری سازمان‌های مختلف این رود دره‌ها را ساماندهی می‌كنیم.
* بوستان نهج‌البلاغه آماده بهره‌برداری شد
شهردار تهران به بوستان نهج‌البلاغه كه آماده بهره‌برداری شده است اشاره كرد و گفت: باید بتوانیم در عرصه فرهنگی سازه‌های ماندگاری ایجاد كنیم. قالیباف با اشاره به اینكه این بوستان 50 متر اختلاف سطح دارد، گفت: از سخت‌ترین نقطه شروع به ساماندهی رود دره‌ها كرده‌ایم. وی افزود: فاز دوم این پروژه سال آینده افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.
* ساختمان غیر استاندارد در برخی از مناطق شهر وجود دارد
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در برخی از مناطق، گفت: شهرداری تهران به شدت جلوی این موضوع را گرفته و با هر گونه ساخت و ساز غیرمجازی برخورد می‌كند البته در برخی از مناطق ساخت و سازهای غیراستانداردی وجود دارد كه جلوی آن نیز گرفته می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: